Så självklart

Det slog mig här om dagen att det är så självklart att jag ska få barn där runt jul. Jag har alltid älskat allt som har med jul att göra. Älskar hela december och allt som det innebär. Alla förberedelser inför julen. Köpa julklappar, julpynta, göra fina julgrupper, baka julgodis, pepparkakshus, pepparkakor, julskinka och vörtbröd, lucia, advent, musiken, stämningen, ja allt. Att vårat andra mirakel är beräknat till juldagen känns helt plötsligt så självklart. Så självklart och förgyller julen ännu mer.
 
 
Men att jag tror vi föräldrar får det lugnast om bebis tittar ut i början av 2013 istället. Annars kommer vi nog få höra många gånger om att vi tänkt lite tokigt. Vet själv där när jag skulle fylla 18, då tyckte jag nästan att det var sent att fylla i slutet av juli. Hoho, tänk då att fylla i slutet av december ;) Bli spännande att se när bebis väljer att titta ut. Känns som att det inte blir planerat snitt den här gången och att bebis kommer att få välja sin egen dag och det känns spännande.


Kommentarer
Marie Heikkilä

Åh så underbart!
Jag äskar också allt som rör julen. Och är väldigt lycklig över att julen dessutom ska firas hemma hos oss i år =)
Har dessutom redan köpt ett julmagasin från Allers, och bara suger i mig inspiration =)

Haha.. Stackars bebis. Tor tyvärr inte att den vill stanna inne till 2013, men den kan ju i alla fall få komma innan julafton tycker jag!
Kram!

2012-10-21 @ 15:30:38
URL: http://mamafeelings.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0