De två viktigaste

En liten bror har jag fått
hos honom är allt så väldigt smått
Det är knappt man kan förstå
Att han ska kunna krypa och gå

Tänk att få vara med om dig lillebror
Jag kommer finnas där den dagen du blir stor
Då leker vi att rummet är ett nöjesfält
imitten reser vi ett jätte stort tält
sedan åker vi en virvlande karusell
och äter en färggran karamell.

När du trillar och knäet dit slår
kramar jag dig och undrar hur du mår
De dagar du är sjuk
Läser vi en bok på en kudde som är så fin och mjuk

När skolan kommer kan du redan skriva ditt namn
Det har vi tränat de många gånger du suttit i min famn
Att räkna klarar du också galant
Samt att räkna ut rektangelns längsta kant.

du min allra käraste bror
Mellan oss finns en särskild bro
Kanske är jag partisk och kan ej se klart
men livet med dig kommer bli underbart
 
 


Kommentarer
Marie

Men åh så vackert!!

2013-05-26 @ 21:27:54
URL: http://mamafeelings.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0