Jobbig sista dagisvecka

Då är vi inne på sista arbetsveckan innan semester. Så underbart härligt det ska bli. Att bara kunna ta dagen som den kommer och njuta av tiden tillsammans med Adrian.

Men det känns ganska jobbigt just nu då Adrians dagis har sommarstängt och han måste vara på ett helt nytt dagis. Känns riktigt jobbigt och det slutade med att jag också började gråta inne på dagiset vid lämningen. Varför har man så nära till gråt?! Men förskoleläraren ringde mig en stund senare och berättade att han hade det bra och lekte. Det var skönt och jag kunde "släppa" det lite i alla fall.

Varför det kändes så jobbigt var av många anledningar. För det första att det är ett helt nytt dagis som de aldrig besökt eller vart på. Sen att den personal från Adrians avdelning inte började först 9 och han började 7. Sen kändes det så otroligt hemskt på någe vis när de skriver en "namnlapp" på en tejpbit som de sätter på hans rygg. Eftersom ingen i princip kommer veta vem Adrian är där eller hur hans rutiner ser ut.

Var riktigt jobbigt att behöva lämna mitt allt där då. Men han hade i alla fall haft en bra dag och var så glad när jag kom. Men jag får så otroligt dåligt samvete. Men det är bara tre dagar som han behöver gå på dagis den här veckan. Sen har vi semester♥ Bara att hålla ut nu.


Kommentarer
Nadja

Men stackars dig... usch vad ont i mammahjärtat. Får hoppas på semestern passar in nästa år med stängning av dagis =(((



Kram

2011-07-12 @ 16:22:47
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Malin

Usch, jag förstår att det var jobbigt!! Det är inte lätt det där med sammanslagningen, varken för föräldrar eller personal. Han får så gärna vara här om ni känner att ni inte vill lämna honom på dagis, vi är ändå hemma :-)



Stor kram!

2011-07-13 @ 13:00:45
URL: http://andthroughitall.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0