Anti-sova-period?

Jag undrar om Adrian är inne i någon anti-sova-period. Han sover jätte bra på nätterna och han somnar super lätt då på kvällen. MEN, på dagarna just nu så är det jätte svårt att få honom att somna. 2 dagar i rad har han bara sovit 1 gång om dagen annars brukar han sova 2. Han sover inte heller längre den gången då.

Som ni idag så var han super trött och gnällig. Men det tog oss nästan 2 timmar innan han somnade. Han var inte glad under den tiden kan jag lova. Försöker man vagga honom till sömns som vi alltid kunde göra förut så spänner han hela kroppen så man knappt kan hålla i honom. Lägger man honom i sängen skriker han till halsen blöder(överdrivet så klart!) samma sak om man försöker lägga sig med honom på mig eller brevid mig. Tillslut somnade han helt utmattad men vill inte att det ska behöva vara så svårt att få honom att sova på dagen. Blir jobbigt för både honom och oss.

Några bra somna på dagen tips, snälla?


Kommentarer
Malin

Har tyvärr inga bra tips. Fasar för att det kommer bli likadant här då jag slutar amma.. hon somnar ju helst i famnen/vid bröstet när hon ska vila om dagarna. Det kommer bli jobbigt.. =/



Det brukar ju lugna sig ganska så snart, kanske att han är inne i någon fas nu när han själv ändrar sin sovtid och sovtillfälle om dagen.. Innan ni/han hittar ett sätt som han blir nöjd med.

2010-02-05 @ 12:25:04
URL: http://chainsawy.blogg.se/
Denice- Hampus mamma

Hampus hade en sån period för ett tag sen.

Jag satte honom i bilen och åkte en sväng, funkade varje gång tills fasen gick över :P

2010-02-05 @ 14:37:30
URL: http://deniicen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0