Okej eller inte okej att åka hem 6 timmar efter förlossningen

Kvinnor som föder barn utan kompikationer kommer från och med oktober skickas hem efter bara 6 timmar. Detta är på akademiska sjukhuset i Uppsala.

Jag tycker själv att det är helt galet. Jag hade aldrig kännt mig redo att åka hem så snabbt om jag haft en vanlig och kompikations fri förlossning. Framför allt som förstagångs föderska när man inte vet eller kan någonting. Man vill ha hjälp med amning och kunna ställa alla de många frågor man har i början. Jag hade inte känns mig redo att åka hem efter bara 6 timmar.

Hur känner ni? Tycker ni att det är okej eller inte?

Ni kan läsa om det här!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0