Städning med nyfiken Adrian

Adrian är på riktigt toppen humör idag vilket han ofta är men han brukar kunna bli lite gnällig innan han somnar. Men inte idag inte :) Vi gick ner på stan en snabbis och sen tog vi oss en promenad, gick förbi barnens hus och hemköp på vägen hem. När vi kom hem så satte jag igång att städa och tvätta, och Adrian låg på en filt eller satt i babysittern och tittade på mig när jag städade. Att det kan vara så roligt att inspektera vad mamma gör, samma sak så älskar han att titta när man lagar mat. Nu sover min lilla älskling igen och jag ska passa på att njuta av lugnet en liten stund. Snart slutar vår älskade Andreas oxå. :)


Det här handlade vi med oss från barnens hus. Vantar och matnings skedar men laban på, så klart då det är en favorit här. :) Sen ännu en matnings sked från bambino.

Till helgen sen så är tanken att vi ska börja med smakisar, så det ska bli spännande och se vad han tycker om det. När han från sina D-droppar så tycker han att det är jätte läskigt och vill gärna spotta ut det, så det ska i alla fall bli spännande. Tänk att han är så stor och får börja med smakisar, att tiden går så fort.

Ikväll sen så börjar IDOL igen så det ska bli riktigt roligt :) Härligt att sommaren är slut och att man kan börja kolla på tv om kvällarna igen ;) haha.

Nu ska jag njuta av lugnet en liten stund.

PUSS

 



Kommentarer
Denice- mamma till Hampus

precis!

inte så länge faktiskt, en vecka högst, sen fick han en riktig portion gröt, då jag bytte ut ett mål mot gröten så han håller sig bättre, sen fick han smaiksar på eftermiddagen och tillslut en hel burk + efterätt så höll han sig mätt tills kvällen. Nu äter han både från 5 & 6 månader utan problem. Jag gav bara några skedar först,sen en halv burk och sen en hel. Självklart på förmiddagen så han fick ur sig allt innan kvällen.. :)

gröt är himla bra och mättande, finns mildhavregröt från semper, testa den :)

2009-09-08 @ 17:31:15
URL: http://deniicen.blogg.se/
Denice- mamma till Hampus

så lite så:) bara fråga på, Hampus e ju lite äldre:)

Det är en Graco, finns på barnens hus för 695 kr. Mycket uppskattad!

2009-09-08 @ 21:05:36
URL: http://deniicen.blogg.se/
Malin

Spännande med smakisar! :) Vilka har du tänkt börja med? Jag funderar på att börja ge Moa smakisar med gröt för o se om hon sover en hel natt på det.. ska börja imorgon tror jag :)

2009-09-08 @ 21:43:32
URL: http://chainsawy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0