Jag orkar inte så mycket längre!

Då var det tisdag och Adrian sover sin första nap för dagen. Jag vet inte hur jag ska göra på nätterna för de senaste nätterna har han vaknat vid 4 och det har tagit jätte lång tid för honom att somna om då.  Annars så brukar det ta bara 10 min med mat och sen somna om men sista passet tar det 40 min ca. Så det är ju lite skillnad! Jag känner att jag inte orkar springa upp 3 ggr varje natt och sen då att det tar så himla lång tid vid sista passet. Någon som har någe tips på att få honom att sova bättre om nätterna? Ska man försöka att bara trösta och inte amma när han vaknar varje gång? Tycker att vi har bra rutin på läggning och på nätterna oxå. Vi har det mörkt och jag pratar inte med honom, så han ska förstå att det är natt och att man inte ska busa då. Det är en TRÖTT mamma som skriver det här! Han har ju haft några nätter då han bara vaknat 1 gång och vill gärna ha det så ALLA nätter!

Idag skiner solen och det blir att passa på att njuta av vädret med en promenad. Andreas diskade innan han åkte till jobbet och jag dammsög och städade kattlådan igår. Så kan inte komma på så mycket annat som behövs göras här hemma förutom att stryka. Så det blir nog en lugn dag för oss idag!

Ha en härlig tisdag!


Kommentarer
Denice- Hampus mamma

pröva med gröt som kvällsmat. Funkar för oss Hampus sover till ca 6 på morgonen då!

annars är de bara bita ihop, kan va en fas, kan va tänder...

2009-10-06 @ 10:34:27
URL: http://deniicen.blogg.se/
Malin

Usch vad jobbigt=/ Moa brukar också vakna runt kl 4, men hon somnar ju oftast om mellan oss. Har du provat att lägga honom mellan er, om han kommer till ro snabbare då?

Hoppas det bara är en kort period!

2009-10-06 @ 10:52:34
URL: http://chainsawy.blogg.se/
Nadja

Dom har perioder när dom kan vara så här, de är jätte jobbigt! Jag har testat med gröt på Angelina men hon sover bättre på ersättning..de är så olika och man måste testa sig fram. Har ni testat gröt? Finns ju risgröt med äpple och mango från 5 månaders ålder och den gillar angelina jätte mkt.

2009-10-06 @ 11:45:27
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
monia ♥

hejsan! :) Just nu har jag en tävling i min blogg där du kan vinna ett set med TANDBLEKNING! Scrolla ner några inlägg i min blogg och var med & tävla du också :)

2009-10-06 @ 12:22:53
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0