Flyttat ner sängen och om att sluta amma.

Det snöar! Så mysigt!

Vi har haft en hel mysig dag hela lilla familjen idag. Åkte ut till tuna park och handlade lite julklappar, men det var sjukt mycket folk. Adrian sov i vagnen i över två timmar när vi var där ute. För hoppningsvis var det sömn som han saknat de senaste dagarna för han har vart på jätte bra humör hela dagen.

Idag har vi även flyttat ner han säng, vår stora kille. Känns bra och säkert att ha flyttat ner den nu när han börjar bli så rörlig av sig. Igår när vi kom in så satt han halvt upp med huvudet mot kanten av sängen. Så det säger säkert bara pang och så sitter han själv i sängen en dag. Det går ju så snabbt allting.

Det jag känner nu är att jag vill sluta amma snart. Har snart ammat i 7 månader och känner mig färdig och nöjd med det. Känner att det just nu bara känns stressande med amningen då jag inte har så mycket mjölk nu mera. Men sen så har jag en son som inte vill sluta amma. Idag har vi försökt att han ska ta flaskan och även äta mat, men det har resulterat i att han inte ätit mycket alls. Så nu på eftermiddan fick han amma sen så blir det gröt ikväll. Vill gärna få sova i natt och om han ätit dåligt så blir det inte så mycket med det annars.

Men han är så envis och blir så ledsen av flaskan och vi har provat ALLA flaskor och pipmuggar i alla olika varianter men det går inte. Han blir bara arg och ledsen och jag får dåligt samvete. Känner inte heller att jag fått något bra stöd från BVC gällande det här utan hon sa bara att jo man får försöka! Vadå försöka vad har vi inte gjort känns det som. Men men. En ny dag med nya tag imorgon

Är det någon annan som har erfarenhet av en flaskvägrare?


Adrian kollar läget i sängen nu när den flyttats ner!


Kommentarer
Mamma till Liam

Hej hej! Min son vra precis lika dan. Vägrade att äta ur flaska. Jag slutade att amma helt när han var 8 månader. Provade med flaska varje dag men han bara vägrade. Gick dock kanske bra med gröt så vi körde med det. Men så en dag så tog han bara flaskan. Vägrade sen dagen därpå men när jag bestämde mig för att sluta helt på natten så var han så hungrig tillslut att han drack, men då hos pappa för hos mig blev han bara arg. Nu är han 14 månader och han ÄLSKAR välling. Lycka till!!=)

2009-12-12 @ 22:38:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0