Hallonbladste

Har nu även beställt hem hallonbladste, hoppas på att det hinner komma till på tisdag då jag kan börja dricka det. Ska bli spännande att se vad de smakar då jag hört att det kanske inte är det godaste. Men om det kan förbereda kroppen lite så är det ju toppen!

Lite info om hallonbladste:

Hallonblad innehåller oxytocin. I kroppen tillverkas oxytocin av hypofysen som ett avslappnande och rogivande ämne. Inom sjuklvården används det bl. a. för att starta förlossningsarbetet. Vid ett avkok blir sällan så påtagliga effekter, som att omgående dra igång en förlossning. Men barnmorskor har i alla tider rekommenderat hallonbladste i graviditetens sista fas, för att förbereda kroppen på födseln och för att allt detta ska fungera stärkt och smidigare. För att den gravida inte ska riskera ett för tidigt förlossningsarbete ska produkten inte tas förrän vecka 35.


Kommentarer
Malin

I början kände jag ingen skillnad alls. Nu känner jag dock väldigt täta sammandragningar, och har gjort de senaste två - tre dagarna. Vet inte om det har med téet att göra, men det sägs ju att det gör så livmodern tränar. Om inte annat tror jag oxytocinet har andra bra egenskaper som kan hjälpa till under och efter förlossningen :)



Koka det med 3-4 st kryddnejlikor och en kanelstång, då smakar det faktiskt ganska gott! :) Även det är ju bra innan förlossningen!

2009-04-17 @ 19:10:52
URL: http://chainsawy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0