Vardagen tillbaka och inte till det positiva.

God morgon! Här hemm har vardagen och verkligheten kommit ikapp. Men barnen trivs på dagis vilket känns väldigt skönt. Hur bra jag trivs på jobbet är en annan sak. Tycker det är hemskt hur vården fungerar idag och då främst för oss som arbetar. Tyckte det var illa när jag gick på ledighet för över ett år sen. Nu är jag helt i chock över hur mycket sämre arbetsförhållanden vi har. Det är tufft som tusan! Så tycker kommunen det är hög sjukfrånvaro, jätte konstigt tycker de. Jag förstår helt, våra kroppar är inte till för att orka med stressen. Känns riktigt jobbigt då jag sett fram emot att jobba. Det är tur vi har våra tacksamma gamlingar som ger några ljusglimtar i vardagen. Så det är tufft att vara tillbaka, men skönt att det bara är fram till sommaren. Sen måste jag göra något annat. Men det har jag tid att fundera på då. 

Idag jobbar jag kväll vilket ger oss en lugn morgon hemma. Riktigt skönt med det lilla avbrottet. Men barnen ska till förskolan sen då jag måste hinna ikapp med plugg. Sen hämtar deras snälla farmor och bonus farfar dem på förskolan då jag jobbar och A är på Gotland. Tur man han underbar familj att hjälpa till med livspusslet. 

Nu ska jag ta upp Wilmer som vaknat så ska vi göra lite morgon här hemma. Snart är helgen här och det längtar vi enormt efter. Ledig tid med mina favoriter<3  ha en fin dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0