Bm besök

1 augusti och månaden som hoppsan är beräknad är här! 29 dagar till BF kvar och nedräkningen är i full gång! 

Var hos barnmorskan idag och allt såg bra ut. SF måttet var 32 och ligger strax under "normal" linjen, följer min kurva precis alltså. Det lilla hjärtat slog 125 slag och så fick vi även ett snabbt ultraljud. Huvudet låg ner och han sög på tummen. Hon uppskattade att födelseviken skulle ligga på ca 3100g. Så blir spännande att se :)

Gick även igenom min tidigare förlossning och förväntningarna inför denna. Jag känner mig väldigt öppen inför förlossningen och tar det lite som det kommer. Då det gick väldigt snabbt på slutet förra gången och ingen smärtlindring hanns med så känner jag även denna gång att vi tar det som det kommer. Men hon kunde rekommendera mig att åka in något tidigare denna gång just för att slutet gick så snabbt. 

Ja ska bli riktigt spännande att se hur denna förlossning kommer gå. De säger ju att trean brukar vara den luriga så vi får se om det stämmer. Förväntansfulla är vi i varje fall och vill helst träffa denna lilla prins redan imorgon. Men det är bäst för honom att stanna kvar ett tag till. 
V.35+5


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0