Kesoplättar

Igår gjorde jag kesoplättar till lunch och fick en fråga på Instagram om jag kunde lägga upp receptet på bloggen. Självklar gör jag det och kan rekommendera er att prova dessa plättar då de var riktigt goda. Kommer absolut göras flera gånger här hemma. Lätt var det också!

Det här receptet är för en portion och blev 4 plättar.

1 ägg
125 g keso (1/2 liten burk)
0,75 msk fiberhusk
En nypa salt.

Gör såhär: blanda alla ingredienserna i en bunke och mixa med en stavmixer. Låt stå en liten stund innan tillagning. Den blir väldigt kompakt i konsistensen men ändrar konsistens i pannan. Klicka ut fyra plättar i en smörad stekpanna. De blir mycket lösare i konsistensen när de blir varma så när du vänder på plättarna passa på att trycka ut dem. Stek på medelvärde och vänd flera gånger tills de fått en fin yta. Jag hade grädde, hallon, blåbär och banan till. Super gott!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0