Vecka 17+0 och ett blått ben

Dagarna rullar på med jobb, vab och allt som hör vardagen till. Idag går vi in i vecka 17+0. Tröttheten sitter i även om det är något bättre nu. Känner lite sprattel vilket är mysigt. Men känns knappt som att jag har tid att reflektera över denna graviditet.
 
Idag var jag på vårdcentralen då jag trodde jag fått en ytlig propp i benet. Kom för någon vecka sen, trodde först det var åderbråck. Men såg inte ut som det och så blev det bara värre och värre och spred sig över benet och även ömmade. Men på vc fick jag veta att det är en åder som brustit och blivit inflamerad. Så nu har jag fått salva att smörja med och förhoppningsvis ska det bli bättre inom en vecka. Så nu sen är det stödstrumpor som gäller.
 
Hade även första riktiga sammandragningen idag. Märkligt hur kraftigt det kan kännas även om livmodern fortfarande är så liten som knappt upp till naveln. Men det är naturilgt att börja få det vid den här tiden även om jag blir lite små nervös över att det ska bli som med Wilmer. En graviditet full att sammandragningar. Nej nu ska jag inte skrämma upp mig själv mer än nödvändigt. Mår ganska bra i alla fall och längtar otroligt till nästa ultraljud i mitten av april.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0