Ibland behövs ett avslut för en ny början att ta vid.

I fredags gick Adrian sin sista dag på förskolan där han började för två år sen. Även om det vart små saker genom åren som vi haft anmärkningar på så har vi vart otroligt nöjda och trygga. Det viktigaste av allt är att Adrian älskat dagis och känt sig trygg där.
 
Även om jag ibland tvivlar på bytet så är det för Adrians skull som vi byter förskola. Vi bor en bit från stan och känns självklart att han ska få möjligheten att börja på förskolan som ligger i området där vi nu bor. Få vänner från förskolan som då också bor här omkring och sen även mer långsiktigt börja i skolan med samma barn.
 
Men det var otroligt tungt att säga hej då till personalen på förskolan i fredags även om två av pedagogerna. Men två av de som var med från start jobbade i fredags så var skönt att få tacka dem för allt. Adrian hade även med sig melon, vindruvor och popcorn som de kalasade på hela fredagen för att fira av Adrian. Det var uppskattat. Men det var inte utan tårar som jag lämnade förskolan. Fy så tungt det var och mycket blandade kännslor.
 
Vi fick med oss Adrians egna pärm som de fyllt med bilder och historier från hans tid från förskolan. Så den har vi tittat i nu ikväll innan läggdags. Många fina minnen att få spara. Inte helt utan tårar som vi tittade i den, eller inte jag i alla fall. Mina hormoner är lite överallt just nu!
 
Så på tisdag väntar en ny början för oss alla men mest för Adrian så klart. Men har ser fram emot att få börja på annat dagis, gult dagis som han säger. Jag försöker att ta starten utan att dömma små saker jag redan kännt av bara för att man är van med att vissa saker är på ett vis. Men nu är det ny förskola och de arbetar på ett annat vis som inte alls behöver vara sämre. Det viktigaste är att Adrian ska trivas. Det är lite läskigt och små jobbigt nu när man har någonting att jämföra med sen tidigare. Men alla vi pratat med har bara pratat gott om förskolan som han nu ska börja på och det känns skönt. Så hoppas att vi kommer känna samma sak.
 
Så med mycket blandade känslor lämnar vi nu humlan för en ny start och framtid på fjärlien.


Kommentarer
Sandra o Melwin

Fjärilen samarbetar med humlan på den förskola Adrian ska börja på? ;) Om jag inte minns fel o dom pedagogerna är jätte bra o gulliga. Det ska nog bli super för er ska du se! Håller mina tummar för att allt ska funka bra! Kram S

2012-08-12 @ 07:53:44
Malin

Hoppas att allt blir bra på nya förskolan! Det tar ju ett tag innan man landar i det nya. I morgon är det Livs tur att skolas in, och jag har känslorna utanpå kroppen! Haha, jobbigast för mig ;) Lycka till med allt nytt, Adrian kommer klara det galant :) Kram

2012-08-12 @ 23:53:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0