Vårat lilla matvrak

Adrian har blivit så himla duktig på att äta. Idag fick han smaka lite avokado av mig och de första skedarna var goda men sen ville han inte ha mer. Sen så fick han även äta små smörgås bitar med leverpastej på och det var smarrigt. :) Han har även börjat ta flaskan med annat än vatten och bröstmjölk. Idag till mellanmål så fick han smörgåsbitarna och sen drack han 80 ml majsvälling då han inte gillar havrevällingen alls. Sen ikväll så drack han lite mer än 100 ml majsvälling på flaska och sen amma. Har dragit ner massor på amningen och ammar bara morgon och kväll nu. Men ska dra ner det ytterligare om några dagar men vet inte om morgon eller kvällsmålet är bäst att ta bort?

Det är så skönt när sömnen och maten fungerar så bra.


Kommentarer
Malin

Så härligt att det börjar lossna med flaskan! :) Jag ammar också nästan bara morgon och kväll, samt någon gång på dagen då Moa vill vila i famnen. Jag tror inte att något mål är viktigare än det andra, det avgör du nog själv om vad som känns bäst för dig och lillprinsen! :) Jag har inte vågat ge Moa smörgåsbitar ännu, haha. Hönsmamma ;)

2010-01-04 @ 21:14:01
URL: http://chainsawy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0