Regn och bakning en bra kombination

Igår kväll firade vi min semester med att sitta på balkongen med ett glas vin och lyssna på regnet. Riktigt mysigt var det.

Idag är det lika grått som alla andra dagar just nu. Känns som att man bara väntar på att löven ska ändra färg och snart börja falla. Men om bara ett par dagar så får vi värme och sol(?) i alla fall. Så jag längtar ska bli rktigt härligt. Men såg att det antagligen skulle regna söndag och måndag i Kroatien, men det är inne i fastlandet och vi ska bo på en ö. Så vi får hoppas att vi klarar oss utan regn. Skulle vara så typiskt om veckan skulle regna bort. Men det ska vi inte tro. Måste kolla efter ett billigt regnskydd till vagnen som vi ska ta med oss då vi inte har något till den.

Idag tänkte jag passa på att baka nu när det är så tråkigt väder. Tänkte bara mitt första recept ur Leila Lindholm nya bok One More Slice som jag fick när jag fyllde. Finns massor med smarriga recept och i den här är det mycket mat och bröd också. Jag är bästa vän med hennes första bok Leila bakar och tror jag kommer bli mycket bra vän med den här också. :)

Nej nu ska jag göra mig i ordning så vi kan gå ut en sväng och passa på att handla innan det börjar regna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0