Deppig dag...

Ibland önskar man att man var född med silversked i munnen. Här sitter jag och jobbar på hemvården, fast det absolut inte är det jag vill jobba med i framtiden. Jag skulle vilja plugga till hudterapeut, eller jobba med naglar. Men det är utbildningar som kostar pengar, och det är pengar som jag inte har. Sen skulle jag kunna tänka mig att jobba i affär, ingen mat affär då. Men det är inte heller lätt när man inte har några kontakter, eller kassavana. Men hur fasen ska jag kunna ha kassavana när man aldrig får några jobb. Känner mig bara helt deppig just nu. Vill att någontinga ska hända, någon förändring. Vecka 32 så blir jag antagligen arbetslös, men hoppas att det kommer att lösa sig med jobb. Men vill inte vara kvar på hemvården, känner att jag har fått nog av det fast jag trivs.


Sen måste jag oxå skriva en mycket tråkig och hemsk nyhet här. i torsdags natt tog en 16 årig kille livet här i Eskilstuna. Han hoppade framför ett tåg. Min mamma var en av hans lärare. Vi var där vid tågrälset och la blommor där idag, det var jätte fint massor av blommor och ljus.
Men det är så hemskt att unga människor ser det som sin enda lösning att ta sitt liv. Mamma sa att han var en jätte härlig kille som bara var lite skoltrött. Nej man blir så ledssen. Får tänka på hans familj och vänner nu bara.


RIP Allan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0