Vecka 28

89 dagar kvar till BF vilket känns som en mindre evighet. Nu har vi gått in i vecka 28(27+1). Jag är så otroligt otålig den här graviditeten. Känns som att jag gjort det här med att vara gravid nu och vill bara få det lilla knytet i min famn. Men den som väntar på något gott...

Pyret i magen är fortsatt lugn i jämförelse med vad Adrian var. Men min urinblåsa är en riktig favorit att sparka, slå och trycka ner sig mot så jag akut plötsligt måste på toa. Livmodern är så stor nu så det trycker vid revbenen. På kvällarna är jag otroligt öm vid revbenen och livmodern högst upp. Men magen känns fortfarande mycket lägre om jag jämför med Adrian i magen.

Även om jag är otålig, smått gnällig och trött på det här så är knytet i magen otroligt efterlängtad och älskad. Försöker hela tiden påminna mig själv av att njuta av tiden som är nu. Det är en otrolig gåva att få bära ett litet liv!



Kommentarer
Marie

Åh, vilka känslor jag får i kroppen när jag läser det du skriver! Är så avis. Älskade att vara gravid. Bästa känslan ever!

Dessutom har du en fin liten magen! Jag kände mig stor som ett hus när jag väntade Ninja =)

Är riktigt mysigt att få följa dig genom denna graviditet!
Kram!

2012-09-27 @ 20:48:53
URL: http://mamafeelings.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0