Inte okej!

Ska dela med mig av ett litet bekymmer som vi har som tynger hela mig.
 
Adrian började för en tid sen på en ny förskola. Jag har kännt lite fram och tillbaka över hurallting fungerar. Men har satt mina egna känslor åt sidan och det viktigaste är att Adrian trivs och mår bra där. Oavsett hur de jobbar pedagogiskt mm. Men den senaste tiden har Adrian inte velat gå till dagis och det tar en bra stund innan jag kan lämna honom där. När jag sen hämtar honom vill han gå på en gång, knappt så jag hinner fråga personalen hur dagen vart. De säger alltid att det vart bra men att han brukar fråga efter mig. Men han är aldrig ledsen, varken vid lämning eller under dagen. Han håller det inom sig,
 
I alla fall. I fredags när Andreas skulle hämta Adrian stod han ett tag och tittade från parkeringen på Adrian när de var ute på gården. Adrian lekte först för sig själv i sandlådan vilket inte är någe konstigt då han gärna sysselsätter sig själv. Två av personalen står och pratar, en från Adrians avdelning och en från någon annan avdelning. Adrian springer då fram och ställer sig mellan personalen och busigt ropar BUU. Personalen reagerar inte, pratar vidare utan att ens titta ner på Adrian. Adrian ropar BUU igen och söker en reaktion och uppmärksamhet. Personalen pratar vidare utan att ens titta ner på honom den här gången heller. Så efter en stund går Adrian iväg för sig själv igen.
 
Det gör ont i hela mitt hjärta att han ska behöva känna sig så osynlig som han måste gjort den gången. Även om personalen har något viktigt de pratar om så tar det två sekunder att ge Adrian en reaktion och visa att de ser honom. För mig känns inte det här okej överhuvudtaget!
 
Nu känns det inte lika konstigt att Adrian inte vill till dagis. Vet ju inte om det är så här stor del av dagarna eller hur personalen är annars. Lätt att visa upp en "hurtig" sida när vi föräldrar hämtar och lämnar. Vet inte riktigt hur vi ska gå till väga här men Andreas ska prata med henne från personalen som gjorde detta. Sen tänkte vi säga att vi vill ha ett utvecklings samtal eller liknande för att kunna sitta ner och höra hur de tycker att det fungerar men även hur vi tycker att allting funngerar.
 
Krossar mitt hjärta att behöva lämna honom där och hoppas att det kommer bli bättre. Annars får vi kanske byta avdelning eller någonting. Känns otroligt jobbigt attdet blev så här och hoppas att allting kommmer lösa sig. Hur hade ni gjort om de var erat barn? Är det vi som överreagerar och tror ni vi reagerar på rätt sätt?


Kommentarer
M

Hej! Jag har följt din blogg sen du väntade Adrian, men har aldrig kommenterat tror jag?! :)
Jag hade absolut tagit upp det med förskolan så fort som möjligt. Det gäller att kommer med synpunkter för att dem ska kunna bli bättre. Det är ju ändå våra små hjärtan som vi lämnar iväg till dem. Hoppas att det snart är bättre! Kram!

2012-09-24 @ 19:12:35
URL: http://mys4n.vimedbarn.se
Malin

Jag hade blivit skitförbannad, ni överreagerar definitivt inte!! Personalen är till för barnen och det är sällan man pratar om något så extremt viktigt ute på gården att man inte har tid att bekräfta barnen! SÅ nonchalant!! Blir så arg över att det finns pedagoger som beter sig såhär! Tycker ni ska ta det här med personalen och verkligen sätta ner foten och trycka på att detta inte är okej! Och ge inte med er om de kommer med någon dålig bortförklaring! Det gör ont i hela mig av att läsa detta, så här SKA det inte gå till på en förskola!! Kanske att ni ska dra det så långt som till förskolechefen?

Kramar!

2012-09-24 @ 20:32:45
URL: http://andthroughitall.blogg.se
Malin

Vet hur det är med alla hormoner, jag var likadan när det där med Moa hände (och Liv låg i magen) och jag grinade mig igenom hela den proceduren.

Säg åt Andreas att bli ARG (fast det är jag säker på att han är ändå) så budskapet verkligen kommer fram! Och precis som du säger, börjar de försvara sig och komma med bortförklaringar så gå raka vägen till chefen! Lika bra att ta det direkt! Hoppas verkligen att det blir en lösning på detta! Annars går det ju alltid att söka ny plats (till H, hihi!) till efter jul. Hoppas dock att de tar detta på allvar och att ni får en ursäkt av personalen. För detta är verkligen inte okej!

Kram!

2012-09-24 @ 21:14:18
URL: http://andthroughitall.blogg.se
SandraoMelwin

Nej det känns inte okej. Absolut att ni ska prata med dom. Vad tråkigt att det blir så här på förskolor. Man är ju redan orolig och nervös över att släppa taget om sitt barn till en förskola. Blir ju inte bättre av sånt här. När han inte ens vill gå dit så kanske det finns fler saker ni bör se. Vilken avdelning går han på om man får fråga? Är det humlan? I så fall vet jag vilka pedagogerna är och då blir jag förvånad.
Hoppas ni får rätsida på det här och stå på er!! Håller med ovanstående, prata med cheferna annars.
Kram till er

2012-09-25 @ 06:30:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0