28

Går in i vecka 28 idag och vi började dagen med besök hos barnmorskan. Allting såg bra ut och det är alltid lika underbart att få höra på hjärtljuden. Den här gången fick Adrian följa med också. Underbart att få se hans uttryck när
Vi fick höra på bebisens hjärtljud. Helt förundrad tittade han på magen och när vi lyssnat färdigt klappade han fint på magen.

Bebis låg med huvudet ner men det kan ju ändras många gånger om då det ännu finns så mycket plats. Vi pratade även om att jag blir lite orolig och vill att man ska vara riktigt säker hur bebisen ligger i magen då Adrian låg i säte. Så hon sa att vi kan göra fler ultraljud på slutet för att vi ska ha riktig koll och det känns otroligt skönt. Vi pratade även om min inställning till vändningsförsök och det är inte intressant om h*n ligger i säte. Hon förstod mig och det känns så otroligt bra. Så ödet eller rättare sagt bebis får bestämma om det blir snitt eller förlossning. Är så nöjd över vår barnmorska den här graviditeten.



Kommentarer
Nadja

Åh så skönt att hon är så förstående, betyder så mkt för dig så du inte behöver vara orolig <3 Kram

2012-10-02 @ 11:15:02
URL: http://sweetladysoul.se
Marie Heikkilä

Hade ni samma barnmorska när ni väntade Adrian?
Jag saknar "min" barnmorska. Hade samma till alla 3 och vi liksom "klickade" direkt på första besöket när vi väntade Vilja.
Kram!

2012-10-02 @ 17:30:20
URL: http://mamafeelings.blogg.se/
Malin

Skönt att det känns så bra, det är ju så viktigt! Känns så tråkigt att man aldrig mer kommer träffa "sin" barnmorska mer, inte med gravidmagen liksom. Var så mysigt att gå dit! :)

Kram

2012-10-03 @ 19:51:15
URL: http://andthroughitall.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0