Lurigt det här.

Det här med förvärkar är lite lurigt tycker jag. Idag har jag haft vad jag tror är förvärkar hela dagen med ca 10 minuters mellanrum och som håller i sig från 40 sek till strax över minuten ibland. Känns som kraftig mensvärk som sitter i magen och svanken när jag får sammandragningar. Många av de är ganska kraftiga tycker jag och jag får stanna upp och andas. Har tagit det lungt och legat i soffan hela dagen. Tog två alvedon och det fortsatte i alla fall men att "smärtan" kortades ner lite. Har även tagit ett bad men fortsätter i alla fall. Men de blir inte intensivare... Lurigt det här och jag hoppas nästan på att de ska ändra karaktär eller ge upp nu. Bebis har även fått fnatt i magen nu på kvällen. Jaja vi får helt enkelt se hur det blir det här. Men det lär ju avta, det är lite tidigt för bebis att titta ut nu också. Även om jag samtidigt inte vill något annat!
 
Känner heller inte igen det här från när jag väntade Adrian. Minns inte att jag hade några förvärkar med honom och han är född med planerat snitt så vet inte alls hur allt ska kännas...


Kommentarer
Johanna

Jag var nervös för att inte veta när det skulle vara riktiga värkar, men alla sa: det känner man. Och tro mig, det gjorde man :) hade oxå förverkar som inte gav sig och jag tänkte att nu sätter det igång, men dom var inget mot dom riktiga :) lycka till!

2012-11-28 @ 21:48:26
Malin

Det låter som förvärkar, jag hade också väldiga sådana ganska långt innan förlossningen med Liv. Med andra barnet kan det kännas extra mycket. Det är livmodern som förbereder sig och tränar inför förlossningen. Du känner definitivt när de ändrar karaktär, det lovar jag ;) H*n måste stanna där inne ett liiitet tag till, hihi :) Kram!

2012-11-28 @ 22:34:29
URL: http://ellskling.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0