Tillbaka i tiden

Vilken kul kväll det blev igår. Vilken suprise! En viking kom in till vårat konferansrum och blåste i ett horn. Alla fick byta om ditt vikingakläder och sen fick vi följa honom till slottet. Där fick vi gå ner i källaren där vi välkomnades med mjöd. Satte oss vid dukat bord i vikingastil. Ett stort långbord där det fanns lax, skinka, bröd, musslor, ostar, frukt och mycket mer. Över bordet hängde en massa olika korvar. De vi hade och äta med var en stor träslev och en kniv, haha. Hade lite små svårt att släppa det och gröta med fingrarna. Men det gick. ;-) Sen kom varmrätten in som bestod av en massa olika kött och rotgrönsaker till det.

Hela kvällen så roades vi av våran vikingakar. Han var jätte rolig och bjöd på en massa sång, visor och berättelser. Skojade glatt med alla och kom snabbt på olika visor om våra namn mm. Var en super kväll som jag kommer minnas länge.

En riktigt rolig grej att kanske överraska någon som fyller år eller så. Var en riktigt häftig upplevelse. Var så synd att jag inte hade med mig min kamera. Så jag har inga bra bilder från kvällen. Men lånar några från en arbetskamrat. :-)



 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0