Laktosintolerant

(Lite bajsvarning i detta inlägg!)

Redan när Adrian var bebis och ammades fick jag för mig att han fick magknip när jag drack mjölk. Började då dricka laktosfri mjölk och tyckte det blev bättre. Sen blev det bättre och han har druckigt mjölk och så som vanligt. Men han har alltid gjort nr2 fleva gånger om dagen och för det mesta diarré aktigt. Vi har inte tänkt så mycket på det, vi var ju vana att det var så.

Men nu på senare tid(några veckor) har det bara blivit sämre och sämre. Vi började byta ut mjölkprodukterna till laktosfria och bad de även göra det på dagis. Men inte i maten där då man måste ha läkarintyg då. Men redan efter en vecka så är det stor skillnad på Adrians mage. Två dagar i rad har han gjort nr 2 bara en gång om dagen och då med bra konsistens. Så nu hoppas vi att det hjälper så han slipper problem med magen. Känns skönt att vi antagligen hittat boven i det hela.

Hoppas att det fortsätter så här nu så vi kan börja potträna honom som planerat i sommar. Det känns inte så roligt att göra när han är kass i magen som annars..


♥♥♥



Kommentarer
Malin

Så skönt att han blivit bättre i magen! Moa är också lös och knasig i magen till och från, vilket bidrar till illröd bak och skrik när blöjan ska bytas :-/ har dock ingen aning om vad som kan vara orsaken, men om det fortsätter kommer jag också börja utesluta vanlig mjölk, utan hon får då dricka laktosfri. Jag är ju laktos och klarar inte av att dricka vanlig mjölk eller äta för mycket glass tex. Men i maten funkar det bra!



Hoppas det håller sig borta nu! Kram

2011-07-05 @ 09:27:42
URL: http://andthroughitall.blogg.se/
Smsa Låna

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din blogg - den har verkligen potential :D!

2011-07-19 @ 20:43:21
URL: http://smsalåna.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0