Kväll hemma hos oss

Jag har haft tre trött killar här hemma ikväll. Andreas och Max sover gott i soffan och Adrian gott i sin säng. Vi har nu vänt på sängen och tagit bort ena spjälsängs sidan. Ja vi har dragit ut på det då vi blivit så bekväma med att det alltid vart så enkelt att bara lägga honom i sängen och säga god natt. Eller vi har tott att det skulle bli låånga nattningar för att vänja honom med att sova utan sidan på sängen. Men vi sa god natt och jag satt inne hos honom en liten stund och klappade honom över huvudet. Men när han började prata och "leka" så sa jag att nu ska Adrian sova. Gav honom en puss och gick ut och han somnade! Hoppas att det fortsätter så här enkelt nu!

En annan sak som vi även ska ta tag i under semestern är potträningen. Han är ganska duktig här hemma med att vara blöjfri. Men vi får påminna honom hela tiden om att gå på pottan annars glömmer han bort det. Jag ser gärna att han börjar säga till själv när han behöver gå på pottan. Men en sak i taget här :-)

Nej nu ska jag dra med mig Andreas in till sängen och han kan sova vidare där och jag kan små se på tv. Jag känner mig också ganska trött ikväll så ska försöka somna skapligt jag också.



Kommentarer
elena

Åh man tackar :)

Bara det att få balkong kommer bli så skönt, kommer bo där ute tills snön faller :P



2011-07-15 @ 03:40:13
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0