Kolakakor och julsånger

Vi har haft oss en riktigt bra dag jag och min lilla pajas. Vi har bakat kolakakor och semeldegen gjorde vi innan han la sig nu. Vi har diskat, busat, dansat, målat, lekt, läst böker och tittat på film. En kalasdag, tänk om han alltid kunde va på så här bra humör när han är sjuk!

Vi har skrattat så åt honom här hemma på kvällen då han busat runt här hemma. Sjungt tipp tapp (tomtarnas julnatt) och tippat med händerna. Vi hängde på och oj så han skrattade. Vi försökte även förklara för honom att sången är lite ur sin tid för tillfället, men han var lika glad för det och sjöng vidare.

Nu sover Adrian och vi ser på halv åtta hos mig. Jag har som sagt semeldegen på jäsning och blir att baka ut bullarna när halv åtta hos mig är klart. Så perfekt att baka semelbullarna för att sen frysa in dem. Så när man ser får besök tinar man upp dem och fyller dem med mandelmassa och grädde, sen färdiga att servera!


Adrian hjälper mamma att baka och sen att diska.


Smarriga kolakakor bakade vi.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0