Ska pojkar få leka med dockor?

Jag har tänk att köpa en docka åt Adrian när han fyller år(han ska så klart få mer än bara en docka). Men endel tycker att det är konstigt och tycker inte att pojkar behöver eller ska leka med dockor. Jag själv har inget problem med det och tänker låta Adrian få både "pojk och flickleksaker" för att sen få välja själv vad han vill leka med.

Såg när vi var på ett dagis att han tyckte att en docka var rolig, där av jag fick ideén att han skulle få en. Så har hittat en pojkdocka som han ska få. :)

Tycker ni att pojkar ska få leka med dockor?

Hur ska man egentligen dela på pojk och flickleksaker. Jag tänker li alla fall åta Adrian få blandade leksaker och sen få välja själv om det är bilar eller dockor. Jag älskar honom lika mycket för det :)


Kommentarer
Louise

Självklart ska pojkar också få leka med dockor. Jag ser inget fel med det, kan flickor leka med bilar så kan pojkar leka med dockor :)

Vi har också planer på att köpa en docka till Leo i 1års present, han är helt fascinerad av dem.

2010-03-14 @ 22:25:15
URL: http://louisesbekannelser.blogg.se/
jasemin

men lilla gumman. du är ju för rolig. självklart ska pojkar få leka med dockor. Och inget illa menat men; det behöver inte vara en specifik pojkdocka :P vem bryr sig liksom. han kanske älskar skrållan ;) eller som micke som älskade att leka med barbie, och kolla in han idag ;)

2010-03-15 @ 00:11:41
URL: http://jeffyjazz.blogspot.com
Denice- Hampus mamma

upp till var och en, Hampus älskar ifs bilar så han lär ju bli en bilgalning!

2010-03-15 @ 09:27:48
URL: http://deniicen.blogg.se/
Malin

Men vad är egentligen flick och pojkleksaker? Vad är det som säger att dockor är just flickleksaker? Moa kommer förmodligen leka med bilar, då hennes pappa är en biltok, och jag ser inget fel med det.. och det är väl inte speciellt pojkigt? Som du skriver, man får prova sig fram och se vad de gillar att leka med! :)

2010-03-15 @ 17:56:46
URL: http://anglavra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0