Lördag

Att inte ge Adrian sin kvällsvälling fungerade inte här hemma. Han vaknade redan klockan 23.30, vet ingetingen inte om det var för att han var hungrig eller för att han låg tokigt i sängen. Men han fick välling då i alla fall i hopp om att han skulle sova längre, men nej. 5.30 hörde jag honom börja prata där inne, så välling fick han sen låg han och pratade en timma. I alla fall skönt att han väljer att kunne ligga kvar i lugn och ro så man själv hinner dra sig i sängen. Men kom på en sak nu på morgonen, det kan ju vara en fas som gör att han inte sover lika mycket? Vi säger så i alla fall, känns lite lättare då ;)

Idag ska vi ut till min mamma och hälsa på en sväng, sen blir det hem för att göra sig i ordning. Ska iväg på tjejkväll med min vän Karin sen hennes vänner. Men känner mig ändå delad med om jag vill gå eller inte. Så tråkig man blir när man har familj ;) Älskar kvällarna hemma och kommer sakna mina killer, även om Adrian ändå sover. Sen blir jag lite nervös inför ikväll då jag inte känner någon, men det är ju alltid kul att lära känna nya människor. Andreas tycker att jag ska gå och det kommer nog bli kul i alla fall. Får gå in med en positiv inställning och gott vin :)

Vad ska ni göra idag?


Kommentarer
Fia

Hej gumman :D

Att Adrian inte sover bra kan bero på mååånga saker.

1. Att han växer.

2. Att han får tänder.

3. Att det är ljust ute tidigare.

4. Att det blir varmt i rummet iomed att det blir ljusare ;)



Listan kan göras lååång!

Saga blir så ibland om hon växer mycket eller om det är tänder på gång :)



Oljan du gav honom i vällingen är inte så konstigt att han fick en igångskjutsning med bajset ;) det smörjer tarmarna rätt ordentligt och ser till att det åker vattenrutjebana genom tarmarna ;)



Jag ger alltid Saga välling oavsett vilken tid hon har ätit på, både hon och Adrian är så pass stora att de känner när de inte vill ha mer välling ;)

Våran bvc-sköterska sa att så länge de vill ha vällingen så är det bara bra ;)



Jag kommer inte ihåg när Saga började sova en gång om dagen men jag kan tänkla mig att det var runt Adrians ålder ;) Det kommer säkert gå i vågor :)



Hoppas allt är bra med er annars :D

Kraam

2010-03-20 @ 09:09:20
URL: http://sagacarolina.blogg.se/
Fia

Självklart :D

Ja men dte är bra :) som du säger, fortsätt och gör likadant som ni alltid gör :)

De orkar väll egentligen inte när de nyss tagit bort ett sovpass men de väljer ju det själva :)



Vad skönt att det är bra :)

Med oss är det bra förutom att Saga jämt är snorig men det hör väll till ´när de går på dagis :)

KRAM!

2010-03-20 @ 09:26:42
URL: http://sagacarolina.blogg.se/
Malin

Hoppas du får en toppelkväll! Kram

2010-03-20 @ 09:29:10
URL: http://anglavra.blogg.se/
Kristin

Attans då, får hoppas han ger med sig snart, märks att han är herrn i huset ;)

2010-03-20 @ 09:42:03
URL: http://mouziee.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0