Ett tal till min systers bröllop

Jag köpte mig en bok idag och vad jag kan läsa på baksidan så ser det ut som en bok som kommer passa mig perfekt. Ett tal till min systers bröllop av Linda Skugge

Så här står det på baksidan:

Den här boken är min hyllning till alla ensamstående mammor

Även om ni inte är ensamstående, ni som kämpar dygnet runt för att era små älsklingar ska ha det bra, ni kommer känna er så duktiga efter att ha läst om Sylvia Svensson. Och det gör ni med rätta, alla ni småbarnföräldrar är extremt bra och duktiga. Ni är vakna dygnet runt, ni bär omkring på små barn som skriker på nätterna, ni försöker fånga upp spyor i hinkar så gott det går, ni försöker klara av era jobb fast ni eller barnen har 39 graders feber och nån vidrig dagisbakterie. Och det tar aldrig slut, ni kan aldrig sätta er ner i soffan i lugn och ro med en kopp kaffe, ni kan aldrig gå på toa eller ringa ett samtal i fred. Ni är hjältar helt enkelt.

Den här boken är min gåva till er. Ni behöver lite underhållning från the real bebisworld …

Jag hoppas ni gråter av skratt medan ni läser.

Styrkekramar alla fina mammor

Linda Skugge


Kommentarer
Malin

Haha, den verkar kul :)

2010-02-18 @ 17:13:04
URL: http://chainsawy.blogg.se/
Natta

Det där lät som nåt. Och lite mammapepp är ju aldrig fel :) Hoppas att allt är bra med er. Kram

2010-02-18 @ 19:11:36
URL: http://nattsingen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0