Lägenhets tankar

Nu är julen bortstädad här hemma. Så skönt att ha det gjort. Nu blir det att få det sista på plats i lägenheten. Det är mycket som är på plats här hemma men endå en del som saknas. Även en del som måste köpas nytt också, lovely! ;) Men några saker kommer jag få vänta till vårsortimentet kommer in tror jag.

Det som jag nu först måste köpa är en hissgardin till köket. Tänkte mig först någon från svanefors, men nu har jag börjat funderat på en helvit med knytband. Men nu gäller det bara att hitta rätt storlek också.

Sen vill eller måste jag rättare sagt, köpa en ny lampskärm till köket. Tycker mycket om lampfoten som vi har men skärmen kastade jag i flyttet. Så ska börka kika på det också.

Sen är vardagsrummet inrett i vitt, bara soffan som är mörk. Så för att få in en liten färgklick har jag sedan länge förälskat mig i färgen turkos. Lite ljusare turkos, det passar så fint ihop med vitt också. Så jag vill hitta en stör rund matta att ha vid soffan och den vill jag ha i ljus turkos. Men just nu känner jag bara lycka till Jacqueline med det! Sen ska jag även köpa ittalas Kivi ljuslycka, massor av dem i färgen vattengrön och sen antingen klar glas eller rosa. Sen får i även se om vi ska köpa ett väggord till vardagsrummet också.

Sovrummet är det bortglömda rummet just nu men det får vara så ett tag till. Vill få ordning i resten av längenheten först innan vi tar tag i sovrummet. Men det kommer nog bli riktigt bra när allt är klart.


Kommentarer
Malin

Usch, vårt sovrum är det likadant med... sista prioritet! Men det känns så onödigt att göra något där inne när vi ändå kommer byta rum med barnen sen eftersom de ska dela... Och vårt sovrum är större än Moas, och vi sover ju bara i vårt rum ändå... Så det känns bäst att de får det stora sovrummet då.



Vi tittade på både blå och röda kampfiskar faktiskt, jag föll för den blå! Men så ville vi ha slöjstjärtar också, och tydligen gick de inte ihop... så det blev 3 st slöjstjärtar och 10 st neontetra. Sen får vi nog fylla på med fler sorter, det var ju kul att kolla på fiskar! ;-)



Kram!

2010-12-30 @ 22:37:18
URL: http://andthroughitall.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0