Gnällspik!

Den här dagen har vart allt annat en lätt ska jag erkänna. Det tär att ha ett sjukt barn. Först magsjuka, sen feber och nu dunder förkyld med en riktigt läskig hosta. Tycker så synd om honom och han har så ont  halsen men alvedon gör det lite bättre. Men matlust har han inte så mycket välling blir det. Sen har jag inte fått gå en meter från honom utan att han börjat gapa och slängt sig om benen på mig. I längden blir det riktigt jobbigt även om jag så klart tycker jätte synd om honom.

Sen känns det även som att han blir riktigt frustrerad med språket. Han vill berätta så mycket men går inte som han vill. Men den senaste tiden har han lärt sig många nya ord(även om många utalas på hans eget vis, men mamma och pappa förstår då i alla fall. hihi). Som mormor, motor och wow är bara några :)

Nu är i alla fall dagen snart slut och Adrian ligger och sover. Hoppas på en bättre dag imorgon och vi tänkte i alla fall ta oss ut och mata fåglarna en sväng. Lite frisk luft är nog just det som han behöver nu efter nästan en vecka inne i lägenheten.


Det är tur att man kan vara så söt fast man är sjuk och gnällig ibland! :)


Kommentarer
Nadja

Vi har en gnällspik här hemma med, dagis påpekade att hon varit gnällig hela dagen där med vilket hon aldrig brukar vara enligt dom. Sen har hon varit dålig i magen sen i söndags och haft nässelutslag sen dess med?! Ska ringa VC imorgon och prata med dom...

2010-12-08 @ 20:49:37
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Malin

Stackars! :-( Ger du honom flytande Alvedon eller supp? När Moa var dålig så tipsade de oss om att ge flytande om hon hade ont i halsen just för att det ska få "passera" det onda så det kan lätta lite. Vi märkte liiite skillnad faktiskt.



Kramar!

2010-12-08 @ 21:21:04
URL: http://andthroughitall.blogg.se/
Malin

Njae, det har bara varit en väldigt jobbig dag, knappt kommit ut från badrummet. Det går i vågor annars men ikväll orkade jag inte mer. Kände mig som jordens sämsta mamma en stund (Moa blir ledsen när jag bara springer och kräks och hon inte förstår) så nu får hon lite sällskap av mormor, morfar och vovvar ;-) klarar inte av att laga mat sådana dagar så det är skönt att få lite hjälp med det praktiska. Arne jobbar hela helgen så det är skönt att ha lite sällskap också :-)



När är det ni flyttar förresten?



Kramar

2010-12-09 @ 00:19:20
URL: http://andthroughitall.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0