En ganska bra natt

Vi har haft en riktigt mysmorgon här hemma. En bra natt fick vi oxå. Eller bra för att vara här hemma i alla fall. :) Adrian somnade vid 20.30 vaknade vid 22.40 för mat och sen somna om. Vaknade sen 00.10 och var ledsen men somnade om efter sång, kärlek och lite tuttande på NAPP! Japp ni läste rätt napp! haha. Han somnade då 1.05 och sov till 4 då han åt och somnade om. Vaknade vid 6 och fick komma in till oss och vi somnade om en liten stund och gick upp vid 7. Jag har kommit fram till att jag ska sluta att försöka amma honom om nätterna. För oftast är han inte hungrig utan vill bara få tutta och få lite närhet. Det skulle vara så skönt för honom oxå att inte behöva vakna så många gånger under nätterna så nu blir det att ta tag i att ordna upp det.

Igår kväll fick jag även i honom nästan en hel portion gröt, och han gillade det oxå! Skulle vara skönt om han ville fortsätta så nu då gröten ska mätta längre.

Vi hade i alla fall en jätte trevlig kväll igår. Mikaela och Pontus kom över och såg på IDOL och åt pizza med oss. Blev även en del kortspel mellan idol pausen! Var super trevligt som vanligt.

Idag så ska vi till barnens hus och se om man kan fynda någe skoj då de skulle ha lager rensning idag och imorgon. Sen ikväll ska jag och älsklingen ha myskväll med film och fondue.


Adrian igår när han fick lite vatten på flaska. Det var jätte kul att leka med flaskan :)

Nu ska jag kasta på mig lite smink. Adrian sover och har gjort det i över en timma nu. Lilla busfröt kan ta den sömnen på morgonen tycker jag ;) haha



Kommentarer
Denice- Hampus mamma

det är ju en vanesak de där me tutten, bara vara hård och försöka söva om honom, jag kämpade i 2 veckor tillslut sov han hela natten efter 2 portioner gröt :)

2009-11-07 @ 11:32:55
URL: http://deniicen.blogg.se/
Malin

Jag måste också ta tag i det där med att inte amma på natten. Okej om det är precis då jag ska lägga mig (då kan hon ju faktiskt vara hungrig då hon sovit flera timmar redan) men att hålla på och dra fram tutten då fort hon börjar låta börjar vara tröttsamt =/ Man måste vara fast besluten, och jag är väl kanske lite för lat/trött om nätterna för att vara konsekvent just då. Haha.

2009-11-07 @ 15:48:25
URL: http://chainsawy.blogg.se/
Malin

Precis. Och när man är trött är man ju så himla lättirriterad ockå, vilket jag hatar att vara =/ Arne har fått sig några avhyvlingar om nätterna när han sover med öronproppar då han ska jobba, och Moa ligger och låter. Haha. TUR att han har öronproppar så han inte hör mitt muttrande ;)

2009-11-07 @ 16:14:44
URL: http://chainsawy.blogg.se/
Denice- Hampus mamma

jag har utmanat dig också!!!

2009-11-07 @ 18:09:32
URL: http://deniicen.blogg.se/
Denice- Hampus mamma

precis! men man måste, annars kommer det bli jättesvårt att avvänja honom med tutte överhuvudtaget.. Han börjar bli stor nu så amningen ska ju minska succesivt. Börja i tid, ett tips om han använder napp är att doppa den i lite vatten om han vaknar då blir han lite "lurad" funkade på hampus iaf

2009-11-07 @ 18:13:58
URL: http://deniicen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0