Lite funderingar!

Snart är den här dagen oxå slut och då är det bara 8 dagar kvar tills vår son kommer till världen. Det är med blandade känslor som dagen närmar sig. För så klart så längtar jag så sjukt mycket efter att han ska finnas hos oss och att han mår bra. Men samtidigt så är det ganska läskigt, allt kommer att förändras. Klart att jag förstått det innan men nu är det så nära och man har en dag klar då man ska bli mamma. Kan man förbereda sig på att just den dagen ska man bli mamma! Jag tror inte det, är nästan bättre at en förlossning startar bara sådär när man minst anar det.

Sen så är det klart att jag är nervös inför själva snittet då det är en operation och jag aldrig operetats. Man är rädd för smärtat efter och man bara hoppas att liten kommer vara helt perfekt och frisk när han kommer. Jag hoppas att han kommer att ha en andning som fungerar bra, barn som föds via snitt kan få lite problem med andningen i början.

Sen så hoppas jag att amningen kommer att gå igång smidigt, det brukar ta någon extra dag för amningen att komma igång när man snittas men oftast så kommer det igång bra sen.

Det är så många tankar som flyger runt och varje natt så drömmer man någon skrämmande dröm om snittet. Vill bara att den här sista veckan ska gå så att dagen är här och man inte kan fundera runt så mycket. :P

Så samtidigt som det är skrämmande så tycker jag att dagarna är för långa. Vill så gärna träffa det lilla pyret som jag burit på i snart 9 månader. Man älskar honom så mycket redan och jag försöker att bara njuta av magen den sista tiden.



Snart är vi två tre♥


Kommentarer
jenny

:) jo kan tänka mig att dagarna känns långa, Tänkte på det, hur blir det om förlossningen skulle starta redan inann snittet ? Får de göra skut snit då eller stoppar de förlossningen om de går så sent ? hm. . Kanske därför de planerar snittet lite innan beräknat iof för att vara säkra ?

2009-05-09 @ 22:31:12
URL: http://jenny016.blogg.se/
Natta

Åh jag förstår att du har mycket du går och funderar på såhär på slutet. Det är något man måste gå igenom själv, det finns ingen som kan berätta hur det blir eller hur det kommer kännas eftersom det är så olika för alla. Alla bebisar är olika, precis som alla födslar. Och ammningen kan vara nog så svår den med, jag hade världens problem att få det att funka. Jag gav det ett par veckor, men sedan orkade jag inte mer utan gav Tilde modersmjölkersättning istället. Det vart en sån befrielse för mig (och Tilde). Jag kände pressen på att man "ska" amma att det är det bästa för barnet. Men jag kände efter ett tag att det är bättre att lyssna på sin kropp, det mår man själv och barnet bäst av.



Massagen var jätteskön, visste du att det fanns massagebänkar med hål för magen för gravida! Jag hade också jätteont i ryggen på slutet. Kanske vore nåt att gå innan bebis kommer. Jag var på Carino, där hade dom tider bara nån dag senare. Dom är försiktiga med gravida, det är mer avslappnande massage än djup muskelmassage.

Vi bor på norr, öbergsgatan. Ligger vid årby men på andra sidan torshällavägen. Var bor ni?

2009-05-10 @ 09:34:03
URL: http://nattsingen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0