2 dagar kvar!

Nu är det så sjukt nära, läskigt nära! Har inte varit så nervös innan, men nu så känner jag att det smygit sig till mig. 2 dagar är ju ingenting igentligen, tänk att om två dagar har vi vår son här som vi väntat på så länge. Men ändå så känner man sig nästan inte riktigt redo nu när dagen är så nära. Känner att jag just nu lever i min egen lilla bubbla där det är svårt för människor att komma in. Går och tänker på allting kring snitt och bebis.

Känns som man har massor kvar att fixa här hemma, men igentligen är det ingenting! Man går bara och funderar på vad det är som måste fixas, har man handlat allt. Man kommer nog aldrig att känna sig helt klar. Jag sitter och skriver små listor så att jag absolut inte ska missa någonting!

Sen inför snittet så börjar det kännas riktigt läskigt det oxå. Men själva snittet är inte det jag oroar mig för så mycket just nu. Tycker att det som känns läskigt är ryggmärgsbedövningen och sen att man ska få kateter! Sen så är jag rädd för smärtan efter, man lär ju inte våga röra på sig!

Kan man förbereda sig på att man ska bli mamma på måndag? Jag har svårt för det. Har väntat i 9 månader och det är klart att jag längtar såå efter att få honom hos oss. Men det är så sjukt på någe vis. En vanlig förlossning börjar bara och då tar man och handskas med det då, men nu så vet jag att jag på måndag ska bli mamma! Men som sagt samtidigt som det känns jätte skrämmande så är det klart att det även känns helt underbart och jag bara vill att det ska bli måndag morgon.

Som jag skrev så är jag i min egen lilla bubbla så det står säker jätte konstigt i inlägget, men det får va så i så fall :P


Kommentarer
Malin

Det kommer att gå jättebra! Försök att se bedövningen som något positivt, du slipper känna det onda. Oftast oroar man sig mer än vad man behöver över sådant. Sen när han är ute kommer du säkerligen säga "det där var ju ingenting!", och ett par veckor senare har man "glömt" smärtan, bedövning och allt det där..

Det är så häftigt, på måndag är han här! :)

2009-05-16 @ 13:12:57
URL: http://chainsawy.blogg.se/
Jenny ¤ Liam´s Mamma

Kan tänka mig det, Men tänk vad kul att det äntligen är dags att få se er lilla bebis som ni väntat på så länge :) Underbart ! Svårt med namn ju, men det kommer upp sen när ni ser honom :) Jo vi har hittat ett radhus :) Så nu måste vi hiotta nån som vill ta våran så vi kan få flytta tidigare:P hehe. Ska bli jätte skönt :)

2009-05-16 @ 13:56:30
URL: http://jenny016.blogg.se/
Natta

Åh förstår att detta är det enda du kan tänka på just nu, och som du skriver, en vanlig förlossning får man ta som den kommer eftersom man inte vet när det sätter igång. Men det går nog aldrig att förbereda sig helt, varken känslomässigt eller med saker ändå. Men nästan allt som man behöver första dagarna finns på bb och resten kan man ju fixa när man har sin bebis hos sig. Det är också då man märker vad man egentligen verkligen behöver. :) Ha en mysig helg!

2009-05-16 @ 14:59:56
URL: http://nattsingen.blogg.se/
Nadja

Förstår att de känns läskigt, nu hinner du ju tänka så mkt. När man föder "vanligt" så sätter de ju bara igång och då hinner man inte riktigt tänka på att man ska bli mamma! Men de kommer gå så himla bra, de lovar jag :D

2009-05-16 @ 15:31:36
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Anette

Man kan aldrig veta hur det känns att vara mamma/pappa innan man e det... Ni får verkligen få njuta av det för det e det bästa som hänt mig iallafall!!!! Att få ett friskt o sött barn. Hälsa den blivande pappan att han måste ta hand om dig o pussa på dig o ta väl hand om er son på måndag. Tvivlar inte på att han inte skulle göra det men tala om att jag bryr mig om honom också i detta läge!!! Kram Anette

2009-05-16 @ 16:42:59
URL: http://anskumamman.blogg.se/
Frida

Nu har jag inte blivit snittad, men väl fått ryggmärgsbedövning och kateter (blev tappad på urin via kateter under förlossningen).



Ryggmärgsbedövningen kände jag inte ett dugg av när den sattes. Själva bedövningen kändes som vilken bedövning, lite smått obehagligt men inte ont på något vis :) Annars inget!



Och katetern kände jag inte heller av ett dugg. Nu kan jag tänka mig att du kanske får ha den lite längre än jag fick, men jag hoppas mina positiva erfarenheter lugnar dig lite :)



Lycka till nu!

2009-05-16 @ 20:52:25
URL: http://sommarfluga.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0