Vecka 28

Tisdag = Ny vecka! Härligt :)

Vecka 28

Bebis - Bebisen väger omkring 1,1 kg och är 35 cm lång. Hjärnans ytskikt börjar forma sin rätta form. Ögonbryn och ögonfransar har vanligtvis vuxit fram nu. Tunt och fjunigt hår täcker bebisens kropp. Bebisen fortsätter att vända på sig ända fram till några veckor innan förlossningen.


Du
- Livmoderns mått är mellan 26 och 29 cm. Din viktökning kan vara mellan 7 och 11 kg eller mer. Om din lilla bebis skulle födas nu finns det stora chanser att den skulle klara sig. Bara moderkakan väger 400 g, nästan ett halvt kilo.




Nu har jag en liten bebis som ligger och sparkar mig i sidan. :) Jag vaknade en bra stund innan klockan skulle ringa imorse och jag fick inte somna om inte ;) Han låg och busade runt för fullt och sen fick han till en spark om ena revbenet. Aj, det gjorde lite ont. Han har inte gjort det förut men lär bli mer och mer av det då han växer och kommer nå dit bättre nu. Men det är så häftigt hur man märker att han blir större och han är ju ändå ganska stark. Ibörjar var det som en liten guldfisk som simmade omkring och kittlade en men nu är det riktiga små sparkar han får in. Tycker att det är så himla häftigt att man kan bära på ett litet liv. Vad underbart livet kan vara.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0