Mitt fantastiska 2009

Januari

Året började med nyårsfirande hemma hos Nille med vänner och en liten bebismage. Tror jag var i vecka 20 då. Det var även i januari som Andreas började känna sparkarna i magen.



februari

Var en månad som flög förbi, jag jobbade på och magen växte sakta men säkert.



Mars

Nu började det bli jobbigt för ryggen att jobba, men den 25 mars gick jag på havandeskapspenning. Det var en underbar tid och jag kunde nu njuta för fullt av bebismagen.




Magen vecka 30


April

I början av april åkte vi på en liten tur till Norrköping över en helg. Var super mysigt och skönt att komma iväg lite inna bebis skulle komma. Men sista morgonen i Norrköping vaknade jag upp och hade fått en blödning, så blev en tur till förlossningen när vi kom hem för att se till att allt var bra vilket det var.

I slutet av månaden fick vi veta att vår lilla skitunge låg i säte och ett vändningsförsök bokades in. Det lyckades inte och det var ingen höjdare, inget jag kommer göra om. Vi fick kort där efter en tid för kejsarsnitt, riktigt spännande att veta precis vilket datum som man skulle få träffa lilla miraklet. Den 18 maj var datumet 8 dagar innan han var planerad.






Magen vecka 34

Maj underbara maj

En månad med många olika känslor. Man var väldigt förväntansfull men även väldigt nervös över vad som väntade. Man funderade mycket över allt omkring att bli mamma, det är stort.

18 maj vad dagen då vårat älskade mirakel Karl Adrian föddes. Han vägde 3520g och var 49cm lång. Allting med kejsarsnittet gick jätte bra och vi var helt uppe i Adrian. Ingenting annat existerade. En underbar tid i början när man lär känna sitt barn.

Resten av månaden flög förbi men massor av kärlek, bajs, amning och sömnlösa nätter ;) Men vilken underbar tid man aldrig vill glömma.



 

Juni

Vi började nu komma in i de nya rutinerna. Med juni kom midsommar som vi firade med vår underbara familj. Först hos Adrians farmor och sen hos hans mormor.

 

Juli

Det börjar nu hända saker med Adrian, har började le stort och ofta. Han började vända sig från mage till rygg. Annars händer inte så mycket om dagarna vi fortsätter att njuta av dagarna tillsammans med våran son och umgås mycket med familjen.



Augusti

I mitten av augusti åkte vi på semester till Öland. Var jätte mysigt och skönt att komma bort tillsammans. Adrian var riktigt snäll och duktig under hela resan. Sen när vi kom hem så var det dax för Adrian att döpas. Var ett jätte fint dop med många fina minnen.

 

 



September

Adrian börjar nu bli en stor killa och han får sin första smakis, men det kommer dröja länge innan han vill äta fast föda. Han vänder sig även från rygg till mage första gången. Jag och Andreas firar tre underbara år tillsammans, det firade vi med en middag ute. Vi börjar även umgås med de underbara tjejerna från mammagruppen.

  
I början av mammaträffarna då bebisarna låg där man la dem. :P

Oktober

Adrian fortsatte att växa och utvecklas, han blev nu 5 månader. Vi renoverar hans rum, går på mammaträffar och njuter av alla härliga smile och skratt från Adrian.

 


November

Adrian är glad mest hela tiden. Får sin första tand och innom en månad så får han 5 till. (Galet) Han börjar äta mat riktigt bra. Han får en gåstol som han ÄLSKAR och springer runt här hemma som en tok. Vi börjar i slutet av månaden julpynta, mys.

 

December

Har vart en jätte bra månad. Adrian lärde sig att åla sig fram och det går undan. Nu ålar han omkring med full fart han har även kommit på att man kan åla över trösklar. Smart kille jag har ska jag säga er ;) Har även börjat att försöka komma upp i kryparställning. Han har 6 tänder och varken jag eller Andreas förstår vart året tagit vägen.

Vi var på raw med Mikaela och Pontus för att se min pappa spela. Annars flyger dagarna fram med julklapps handlande, tandsprickningar och massa koll på ålmonstret som ska vara överallt. :)

Första snön kom och det blev preiär tur med pulkan för Adrian men det var mer läskigt än skoj. Julafton kom och det firade vi med glad son och utan stress och så klart underbar familj. Det var en jätte bra dag med ljuva minnen för livet.

 



Imorgon är det nyår och det ska vi fira in tillsammans med Adrians farmor, bonus farfar och farbror. Blir god mat och spel, ska bli jätte trevligt. Ser mycket fram emot nästa år, tror det kommer bli ett riktigt bra och roligt år. Så kul att se Adrian växa och utvecklas ännu mer. Han är det bästa som hänt oss och det bästa med år 2009. Nu kommer åren bara bli bättre och bättre, ser så fram emot mitt liv. Är så lycklig!

Tack alla fina människor omkring mig och min familj, ni gör oss lyckliga. Hoppas ni får ett fantastiskt år 2010.



Kommentarer
Malin

Vilken rolig sammanställning av året, jag kommer nog härma dig ;)



HOPPAS nu att magen slutar trilskas med lillen! Man blir ju orolig för sina små juveler!

2009-12-30 @ 23:00:38
URL: http://chainsawy.blogg.se/
Denice- Hampus mamma

Fin sumering!

Skönt att det är bättre nu andas ut Man blir ju orolig!!!



vi ska vara hemma imorgon, kanske kommer Hampus gudmor med pojkvän men vi ska iaf äta godmat och njuta av varandras sällskap. Tim har nämligen jobbat ca 12-13/dag hela december inkl helger dock runt 8 timmar då men vi har inte kunnat umgåtts så mycket så det behöver vi! Nu när snön ligger still och det är så kallt så ber jag till gud att vi slipper snö så Tim får vara ledig HELA helgen :)

2009-12-30 @ 23:06:10
URL: http://deniicen.blogg.se/
Nadja

Roligt inlægg, skoj att læsa! Jag får gøra ett sånt efter nyår hihi kram

2009-12-30 @ 23:13:12
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0