Norrköping + förlossningen!

God morgon! Gud vad skönt det är att vara hemma nu även om vi haft det helt underbart i Norrköping. Massa med god mat, lite shopping och massa med prat med Marie. :) Precis som det ska vara när man är där. Vi fick även super fina precenter av extra mormor Marie :) Ska visa lite kort sen men orkar inte nu.

Andreas avbokade även Elmia så vi tog bilen till Norrköping i alla fall, och det var kanske lite tur det. För när jag vaknade igår morse så hade jag en liten blödning, blev så klart orolig och vi ringde till förlossningen för att höra. De sa att det inte var någon fara så vi stressade inte hem för det, men det kanske inte hade vart så kul att sätta sig på ett tåg hem då. Sen åkte vi hem och jag tyckte att jag hade mer sammandragningar än jag brukar ha men de gjorde inte ont. Pratade med mamma som var med sin vän som jobbar på förlossningen och hon tyckte jag skulle ringa tillbaka till förlossningen. Vi fick då komma upp och de tog en CTG lurva på mig, bebis var inte så nöjd då och villa absolut sparka bort dessa elaka saker som satt på magen :) Men det var ingenting så det var jätte skönt. Hade lite förhöjt äggvitevärde så de ska ta en odling utifall om jag har urinvägsinfektion, så vi får se.

Men det var skönt att vi åkte upp i alla fall känner jag för man gick ju ändå och var lite orolig hela dagen och det här lugnade ner en och man kunde släppa det helt. Men fick mig ändå att vakna till att nu är jag färdig stressad nu ska jag njuta av tiden hemma nu innan. :)


Kommentarer
Anette

Hej, man blir ju orolig, om ni inte åkt in för undersökning hade ni kanske gått o tänkt på det. Glad Påsk på er alla "3".... Kram från oss

2009-04-11 @ 10:43:39
URL: http://anskumamman.blogg.se/
Malin

Så skönt att det inte var något tokigt. Lika bra att kolla upp det en gång extra än en gång för lite. Just blödning är ju lite läskigt =/ Hoppas du slipper UVI, det är inget vidare.



Glad påsk på er! :)

2009-04-11 @ 23:23:03
URL: http://chainsawy.blogg.se/
Jacque

Du kan ju inte skriva ordet "blödning" jag håller ju på att få hjärtsnurp här. Nu är det du som ligger hemma, resten av tiden och tar det lungt.. Suck.. Jag blir ju helt hisspig..

Glad påsk :p

Alla kärlek, din nervösa barndomsvän..

(Jag tror nästan att jag är värre en din mamma :s )

2009-04-12 @ 16:17:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0