Grekisk kyckling



Maten blev super god så nu är vi mätta och glada här hemma. Syns det att det är min vänsterhänta sambo som dukat!

Den här maten är super lätt att laga så är det gott oxå :)

Recept

Kycklingfilé
Potatis
Morötter
Palsternacka
Lök
Vitlök
Krossadetomater
Salt & peppar
Oregano
Vatten

Bara att skiva upp allt och blanda på en form och in i ugnen på 220grader i ca en timma eller sådär. Man får hålla lite koll så att potatisen och kycklingen är klar, jag brukar fylla på med vatten så att det blir lite såsigt och gott. Till det brukar jag ha tzatziki men den här gången fick det bli bara vitlök och gräddfil då jag glömde köpa gurka!

Lycka till!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0